Tipy nielen pre mladých, ale aj študentov a každého, kto si online marketing všíma, zaujíma ho a chce sa o ňom dozvedieť viac. Čo najnovšie prinášajú zahraniční špecialisti? Čo odporúčajú mladým podnikateľom v začiatkoch alebo pri snahe o vylepšenie?
Online marketing je dnes už neodmysliteľnou súčasťou komunikácie a podnikania v modernom svete. Práve vďaka online/digitálnemu marketingu je možné oslovovať potenciálnych záujemcov 24/7 a ak si dáme záležať, cenovo to nevyjde viac ako „offline“ reklama.
Veľká vďaka, internet!
„Uloviť“ mladého človeka je čoraz ťažšie. Prepchaté e-mailové schránky spamom, či neustále atakovanie irelevantnými sponzorovanými príspevkami doháňajú nejedného čitateľa k šialenstvu. Získať čitateľovu pozornosť je teda výzvou aj pre skúsených špecialistov.
Čo by ti mohlo pomôcť?
1. Kreatívny obsah
Práve presýteným online priestorom je čoraz ťažšie sa prebojovať ku cieľovke, ktorou sú často mladí ľudia. S rastúcim trhom rastú aj ponuky reklamných postov a tak sa začína vojna o ich pozornosť.
Cestou je kreatívny obsah, pretože ten zaujme a odlíši od konkurencie najúčinnejšie. Čím lepší nápad a spracovanie, tým jednoduchšia propagácia. A ak sa im bude páčiť, budú ho ochotne zdieľať. Tak sa vedia ušetriť náklady a vo výsledku budeš iba „známejší“.
2. Presnejšie cielenie
Až 74% používateľov je frustrovaných, keď sa ich obsah na webovej stránke netýka, hoc im bol ponúknutý. Načo ich teda zbytočne bombardovať irelevantným obsahom?
Odborníci preto odporúčajú prispôsobenie a presnejšie cielenie, čo umožňuje záujemcom okamžite pochopiť, že sú na správnom mieste. Takmer za každých okolností relevantný obsah mierený do správneho publika poskytuje väčšiu návratnosť.
Príkladom je aplikácia Spotify a funkcia odporúčania skladieb podľa záujmov zákazníka. Vďaka tomu poslucháč, často mladý človek, dlhšie zotrváva a spotrebúva viac obsahu. Prečo? Pretože je to pre neho relevantný obsah, ktorý ho skutočne zaujíma. Ak teda nechceme hádzať hrach o stenu, presnejšie zacielenie sa oplatí.
3. Diverzifikácia publika
Fenomén, ktorý na seba nenechá dlho čakať a je otázkou času, kedy prepukne. Členenie publika na menšie skupiny sa stane normou. Zameraním sa na špecifickejšiu skupinu vieme získať, napríklad pri blogovaní, stálejších a pevnejších čitateľov. Pri online vzdelávaní je lepšie sa sústrediť na študentov a mladých ľudí, ktorí momentálne trávia čas doma. A rovnako je to aj pri oslovovaní dobrovoľníkov, kde je prioritou poskytnúť túto možnosť mladému človeku. Takáto diverzifikácia publika vedie k úspechu.
Predpokladá sa, že budúce generácie mladých ľudí budú veľmi rozmanité. Je teda logické, že celoplošné rozposielanie hromadného e-mailu fungovať nebude. Už dnes si preto u niektorých pokrokovejších firiem môžeme v newsletteroch všimnúť personalizované ponuky.
Odporúčaním zostáva sústrediť sa na rozdelenie publika na segmenty, ich podrobnejšiu analýzu a následné oslovovanie. Ak je správnemu publiku poskytovaný relevantne prispôsobený obsah, je možné získať lepšie výsledky za nižšie náklady.
Kam však skutočne smeruje budúcnosť marketingu, nám vie ukázať len čas. Predpokladať môžeme, no prispôsobiť sa musíme!
AUTORKA: Dominika Boková
Zdroj: NEILPATEL (https://neilpatel.com/blog/will-online-marketing-like-future/)