Témou tréningu boli vzťahy s verejnosťou zamerané na neziskové organizácie, ako zvýšiť ich povedomie pomocou efektívnejšieho využívania nielen tradičných, ale aj sociálných médií.
Nedávno sa uskutočnil tretí ročník projektu Megaphone. Stretlo sa 26 mladých ľudí z rôznych krajín Európy, ale aj Ázie. Tento krát sa projektu zúčastnili mladí iniciatívni ľudia z Azerbajdžanu, Arménska, Gruzínska, Macedónska, Chorvátska, Slovinska, Ukrajiny, Českej republiky a Slovenska. Témou boli vzťahy s verejnosťou zamerané na neziskové organizácie, ako zvýšiť ich povedomie, ako efektívnejšie využívať nielen tradičné médiá, ale aj sociálne médiá, a dokonca aj, čo je a prečo je dôležitý firemný dizajn.
Mladí ľudia strávili v októbri spolu inšpirujúci týždeň netradične v ekocentre za Brnom. Tréningový kurz, pod celým názvom Megaphone 3: „Speak loud, Europe is listening!“, priniesol nielen množstvo nových informácií v oblasti public relations, ako správne komunikovať s novinármi, ako a ktoré sociálne siete používať, čo je fundraising, ale účastníci mali aj možnosť navštíviť brnenskú knižnicu Jiřiho Mahena, Nadáciu Partnerství, prechádzať sa historickým Brnom, ochutnať pravé české čapované pivo či tradičné české jedlá, ale aj ako chutí nočný život v Brne.
Jedna z účastníčok, Mari z Gruzínska, povedala, že sa jej tréning páčil nielen preto, že získala mnoho nových teoretických znalostí z oblastí marketingu neziskových organizácií, ale že ich mohla aj priamo aplikovať pri vytváraní a rozvíjaní neziskovej organizácie a kampane. Tiež sa jej páčili exkurzie do knižnice Jiŕiho Madena a Nadácie Partnertví, kde mohla počuť a vidieť ako funguje ich PR. Povedala dokonca, že počas týchto dní nazbierala inšpiráciu na jej nové projekty, na ktoré sa už teraz teší, stretla úžasných ľudí a vymenila si skúseností z oblasti PR iných organizácií.
Celým tréningom sa niesla dobrá nálada a zdieľali sa inšpiratívne myšlienky. Jeho vyvrcholením bola príprava a realizácia marketingovej kampane na neziskové organizácie, ktoré sa tvorili počas celého kurzu. Každá skupina v posledný deň zrealizovala svoju kampaň priamo v uliciach Brna. Mohli sme vidieť deti, ale aj dospelých, ktorí sa podelili svojou kresbou pre jednu z kampaní a ďalšie deti, ktoré odchádzali s balónom v ruke a úsmevom na tvári. Po úspešnom zrealizovaní všetkých kampaní sa tréning pomaly chýlil ku koncu, kedy mladí ľudia získali Youth pass, vymenili si kontakty a spolu zaspomínali na krásne chvíle, ktoré spolu zažili.
Projekt Megaphone sa uskutočnil už v minulosti, a to na Slovensku a v Macedónsku. Tento už tretí ročník teda vznikol v ich nadväznosti a bol organizovaný organizáciou Mladiinfo ČR. Projekt “Megaphone 3: Speak Loud, Europe is Listening!” bol podporený v rámci programu Erasmus +.
Autor: Kristína Jakubová
Financované Európskou úniou v rámci programu Erasmus+.